Horeca | 5 Feestelijke marketing ideeën én social content voor kerst en oud & nieuw!
3 min. leestijd

Horeca | 5 Feestelijke marketing ideeën én social content voor kerst en oud & nieuw!

Als horecacondernemer heb je het druk, druk druk. Voor je het weet is het alweer december! Om je een handje te helpen bij het bedenken van leuke acties om in de feestelijke decembermaand je gasten te verrassen, vind je in het actieplan van de december editie van Lekker Gastvrij Online 5 feestelijke marketingideeën. In dit artikel geven we je alvast een voorproefje van wat je in het magazine kunt vinden. Wil je meer uitgewerkte ideeën en 1.000 creatieve social media berichten ontvangen? Word dan lid van Lekker Gastvrij Online, dé social media club voor horeca. Veel plezier!

Tip 1 | Zorg voor offline én online kerstsfeer! 

horeca 5 feestelijke marketingideeeen voor kerst en oud en nieuw 2Klik hier om lid te worden en direct het magazine te lezen!Gezellige kerstversiering voor jouw mooie hotel, restaurant of café laat gasten zien dat je helemaal klaar bent voor kerst. Waarschijnlijk heb je een boom, ballen en wat slingers, maar heb je er ook aan gedacht om je online communicatie kerstproof te maken? Maar liefst 75% van de horecagasten geeft aan door social media beïnvloed te worden in hun keuze voor een horecazaak. Daarnaast gaan 86% van de reserveringen van een horecabedrijf via de eigen kanalen. Op social media, je website en in je e-mailnieuwsbrief liggen dus kansen om gasten te laten zien waarom ze bij jou kerst (en oud en nieuw) moeten vieren.

Tip 2 | Maximaliseer de bezetting tijdens rustige dagen.

Uiteraard ga je ervoor zorgen dat je met kerst en oud & nieuw helemaal volgeboekt bent. Maar er zitten ook dagen of momenten tussen waarop het normaalgesproken wat rustiger is en je wel wat extra klandizie kunt gebruiken om je omzet in december te maximaliseren. Van gezellige (gezins)activiteiten tot en met een onweerstaanbaar lunchaanbod; bij jouw hotel, restaurant of café is het alle dagen feest!

Tip 3 | Boost je social media campagne.

horeca 5 feestelijke marketingideeeen voor kerst en oud en nieuw 3Meer social posts ontvangen? Word lid van Lekker Gastvrij Online en ontvang direct 30 posts voor december in je mailbox!In de decembereditie van Lekker Gastvrij Online vind je een volledig uitgewerkte social media kalender voor december, kerst en oud &. nieuw. Teksten hoef je hiermee dus niet meer te bedenken en ook de foto's maak je makkelijk na in jouw restaurant of café. Fijn, want zo kun je meer tijd besteden aan het promoten van jouw social media campagne. Boost je campagne met een toffe winactie of start met adverteren. Binnen Lekker Gastvrij Online vind je een simpel stappenplan om extra op te vallen tijdens de feestdagen.

Tip 4 |  Start met e-mailmarketing

Drie redenen waarom je e-mail marketing in kunt zetten tijdens de feestdagen: 

  1. Je hebt geen last van algoritmes van bijvoorbeeld Instagram of Facebook en bereikt alle personen op je e-maillijst.
  2. Je kunt makkelijk menu's, uitnodigingen én een dikke reserveerknop delen. 
  3. Het is (zo goed als) gratis!

horeca 5 feestelijke marketingideeeen voor kerst en oud en nieuw 4🔥 Alle leden van Lekker Gastvrij Online ontvangen ook dit e-mailplan voor horeca in hun mailbox. Voordat je los kunt met je e-mail marketing, is het natuurlijk fijn dat je voldoende contacten in je bestand hebt om te benaderen. In de afgelopen jaren heb je misschien al heel wat contacten verzameld, maar het kan nooit kwaad om voor deze kerstcampagne nog even wat tijd te investeren in het vergaren van nieuwe contacten. Binnen Lekker Gastvrij Online vind je een kant-en-klaar stappenplan om te starten met e-mailmarketing, vind je handige e-mailtemplates en ontdek je hoe je op een simpele manier de contacten op je e-maillijst uitbreidt. 🙌🏼

Tip 5 |  Denk alvast vooruit naar volgend jaar.

In de decembereditie van Lekker Gastvrij Online kijken we ook alvast kort vooruit naar het begin van 2023. Wil je bijvoorbeeld nieuwjaarsborrels binnenhalen? Zorg dan dat je ook de Lekker Gastvrij Online editie voor januari (publicatie 1 december) leest. Daarin vind je een kant-en-klaar stappenplan voor nieuwjaarsmarketing via social media.